1944 (අංක 28, 1944) විහාරස්ථාන ඉඩම් (වන්දි) ආඥාපනතේ 2,3 විධිවිධාන පනතට අනුව ජාතික අවශ්යතා සඳහා විහාරස්ථාන සහ අනෙකුත් ආගමික ස්ථානවලට අයත් ඉඩම් රජය විසින් අත්පත් කර ගැනීම සඳහා වන්දි ලබා දීම මහා භාරකාර දෙපාර්තමේන්තුවට පැවරේ.
දෙපාර්තමේන්තුව ආරම්භ කිරීමට පෙර සිට විහාර ආඥාපනතේ සඳහන් සියලු ක්ෂේත්රයන් සම්බන්ධයෙන් කටයුතු කිරීමට විහාර වන්දි අංශයට පවරන ලදී. මෙම අංශය පාලන කටයුතුවල නිරත වීමට පෙර 1981 අංක 42 දරණ බෞද්ධ දේවාලගම් (සංශෝධන) පනත යටතේ සියලුම බෞද්ධ කටයුතු පත් කරන ලද බෞද්ධ කොමසාරිස්වරයාට පවරා ඇත. විහාර භුමි (වන්දි) ආඥාපනතට අනුව මෙම අංශයට ලැබෙන සියලුම වන්දීන් විහාර ආඥා කෙටුම්පත යටතේ බෞද්ධ කොමසාරිස්වරයාගේ අනුමැතියට යටත්ව ඇති කාර්යන්ට ලබා දේ.
විදේශ කටයුතු අමාත්යාංශය විසින් මියගිය පුද්ගලයෙකුගේ (රටේ දේශසීමාවෙන් පිටත දී සිදු වූ) අදාළ පවුලේ සාමාජිකයින්ට ලබා දෙනු ලබන හිඟ මුදල් සහ අනෙකුත් වන්දි මුදල් ලබාදීම සහතික කිරීමේ වගකීම විදේශ වන්දි අංශය සතුය.
මෙම අංශය පහත සඳහන් රාජකාරි ඉටු කිරීම පිළිබඳවද සොයා බැලිය යුතුය:
- එවැනි තත්වයක් යටතේ බාල වයස්කරුවෙකුට උරුමය ලැබීමට ස්ථාවර තැන්පතු ගිණුමක් විවෘත කිරීම (ඉහත සඳහන් කර ඇති පරිදි).
- ආරම්භ කරන ලද ස්ථාවර තැන්පතුවල පොලී සමුච්චය කිරීම.
- සපයනු ලබන සේවාවන් සඳහා අදාළ රජයේ ගාස්තු උපයා ගැනීම.
කාර්යයන්
(1) ශ්රී ලංකාවේ පුරවැසියෙකුට සිය රටින් පිටත දී ජීවිතයක් අහිමි වුවහොත් විදේශ කටයුතු අමාත්යාංශය විසින් නිකුත් කරන ලද හිඟ මුදල් සහ වන්දි චෙක්පත් බෙදා හැරීම.
1.1 වන්දි ලබා ගැනීම සඳහා අවශ්ය සියලුම ලියකියවිලි ලබා දීම.
1.2 සියලුම වාර්තා සඳහා ලිපිගොනු පවත්වාගෙන යාම.
1.3 මුල්ය කටයුතු මණ්ඩලයෙන් ගිණුම් අංකයක් ලබාගැනීමට අවශ්ය ආකෘති පත්ර ඉදිරිපත් කිරීම.
1.4 සැකසූ ගිණුමට මුදල් තැන්පත් කිරීම සඳහා අදාළ ලියකියවිලි (මහ භාරකාර ආඥා පනතේ 31 යටතේ) සම්පුර්ණ කර ඇති බවට සහතික වීම.
1.5 උරුමය ලැබීමට සුදුසු පවුලේ හෝ පවුලේ නොවන සමාජිකයෙකු විමසීම් කිරීම සඳහා ගෙන්වා ගැනීමට ඉල්ලීම් ලිපි යොමුකිරීම.
1.6 සාමාජිකයින් විමර්ශනය සඳහා සහභාගී වූ පසු, අංශය විසින් සියලුම ලියකියවිලි පරික්ෂා කර අවශ්ය අවස්ථාවලදී අදාළ සියලුම වාර්තා (පත්රිකාවල ඡායාරූප පිටපත්) ලබා ගැනීම.
1.7 මියගිය පුද්ගලයාගේ පාර්ශවය විසින් ඉදිරිපත් කරන ලද ලේඛන යොදාගනිමින් ඉදිරි කටයුතු සඳහා අංශය විසින් පහත පියවර ගත යුතුය.
- සහභාගි වූ පාර්ශවය මහා භාරකරු වෙත යොමු කිරීම.
- අධ්යාපන අමාත්යාංශයේ උපදේශන ඒකකයෙන් විමසීම.
- කිසියම් අසම්පූර්ණ ලියකියවිලි/ආකෘතියක් හමු වුවහොත් හැකි ඉක්මනින් සම්පුර්ණ කරන ලද ලේඛන ලබා දෙන ලෙස අදාළ පාර්ශවයට දැනුම් දීම.
- ඉදිරිපත් කරන ලද වාර්තා(ය) තුළ දක්වා ඇති යම්කිසි අපැහැදිලි සහ ගැටලුකාරී කරුණු නිරකරණය කිරීමට මහා භාරකාර නිලධාරීන් සමඟ විශේෂ රැස්වීමක් පැවැත්වීම.
1.8 හිඟ මුදල්, එකතු කරන ලද වන්දි සහ එය බෙදා හරින ආකාරය පිළිබඳ විස්තර එකතු කර වාර්තාවක් සකස් කිරීම. නිර්දේශයක් ලබා ගැනීම සඳහා නියෝජ්ය මහා භාරකරුවන් වෙත වාර්තාව ඉදිරිපත් කර අවසාන අනුමැතිය සඳහා මහා භාරකරු වෙත ඉදිරිපත්කිරීම.
1.9 වාර්තාව අනුමත වූ පසු, ගෙවීම් වවුචර සකස් කර අනුමැතිය සඳහා නැවත ඉදිරිපත් කිරීම.
1.10 සියලුම අනුමත වවුචර සම්මත කර ගැනීම සඳහා මූල්ය ප්රධානියා වෙත ඉදිරිපත් කරනු ලැබේ.
1.11 තහවුරු කරන ලද වවුචර, පසුව චෙක්පත් සකස් කරනු ලබන මුල්ය අංශය වෙත යොමු කරනු ලැබේ.
1.12 චෙක්පත් ලැබෙන අදාළ පුද්ගලයින්ට, එය ලබා ගත හැකි වේලාවක් සහ දිනයක් මෙන්ම වංචනිකයන් වැලැක්වීම සඳහා සාමාජිකයින්ගේ අනන්යතාවය තහවුරු කිරීම පිළිබඳව දැනුම් දීම.
(2) බාලවයස්කාර උරුමක්කරුවන් සඳහා ස්ථාවර තැන්පතු නිර්මාණය කිරීම සහ පවත්වාගෙන යාම.
2.1 බාලවයස්කරුවන් සඳහා ස්ථාවර තැන්පතු ගිණුම් ආරම්භ කිරීම සඳහා සකස් කර ඇති සියලුම චෙක්පත් මුල්ය අංශය වෙත යොමු කෙරේ.
(3) කල් පිරුණු පසු සියලුම බාල -වයස් ගිණුම් නිදහස් කිරීම.
3.1 අවශ්ය සියලුම විස්තර සහ ලියකියවිලි ලබා ගැනීම. (ගොනු අංකය/ තැන්පතු සහතිකයේ පිටපත/ ජාතික හැඳුනුම්පත පිටපත/ ඉල්ලීම් ලිපිය/ උප්පැන්න සහතිකයේ පිටපත)
3.2 ගිණුම විවෘත කල ගොනුව ලබා ගැනීම.
3.3 සියලුම ලියකියවිලි පුරවා ආවරණ ලිපියක් සාදා බැංකු ශාඛාව වෙත යැවීමෙන් පසුව ගිණුම විවෘත කර දීම.(පරිගණක වාර්තා පද්ධතියේ සියලුම පෝරම ඇතුළත් කිරීමෙන් අනතුරුව.)
3.4 මහා භාරකරුගේ අනුමැතිය සහ අත්සන ලබා ගැනීම සඳහා එම ආවරණ ලිපිය (පිටපතක් සමඟ) මහා යැවීම.
(4) බාල වයස්කාර ප්රතිලාභීන්ගේ ගිණුම් තැන්පතුවල පොළිය නිදහස් කිරීම
4.1 අවශ්ය සියලුම විස්තර සහ ලියකියවිලි ලබා ගැනීම. (ගොනු අංකය/තැන්පතු සහතිකයේ පිටපත/ජාතික හැඳුනුම්පත පිටපත/ඉල්ලීමේ ලිපිය/ළමා වියදම් ඇස්තමේන්තු හෝ හේතු දක්වන ලියවිල්ල/උප්පැන්න සහතිකයේ පිටපත)
4.2 පොලී මුදල (බැංකු තැන්පතුවෙන් නිදහස් කළ හැකි) පිළිබඳ තොරතුරු අදාළ බැංකු ශාඛාවලින් ලබා ගැනීම.
4.3 මහා භාරකරු වෙත යාවත්කාලීන කළ යුතු පොලී මුදල්වල අදාල ප්රමාණයන් පිලිබඳ සඳහන් කිරීම. (අනුගමනය කළ යුතු පියවර පිළිබඳව උපදෙස් ලබා දීම සඳහා)
4.4 අංශය විසින් ආවරණ ලිපියක් සකස් කරනු ලබන අතර එය මහා භාරකරු විසින් උපදෙස් සහ නිර්දේශ සහිතව අංක නිකුත් කළ පසු අදාළ බැංකුව වෙත භාර දෙනු ලැබේ.
4.5 අංශය විසින් අයදුම්පත් සම්පුර්ණ කර ඉදිරිපත් කරනු ලබන අතර මාසික පදනමින් පොලී එකතු කිරීමට කටයුතු සම්පාදනය කිරීම.
4.6 අනුමැතිය සඳහා අත්සන ලබා ගැනීම ට එම ආවරණ ලිපිය (පිටපතක් සමඟ) මහා භාරකාර තැන වෙත යැවීම.
(5) දෙපාර්තමේන්තු ගාස්තු ලබා ගැනීම.
5.1 පැවරුම් පෝරම සම්පූර්ණ කර වන්දි සහ හිඟ ගෙවීම් අවසන් වූ පසු ගිණුම් අංශයට භාර දීම.
මහා භාරකාර දෙපාර්තමේන්තුවට විවිධ පරිත්යාගශීලීන් විසින් පවරා ඇති වැවිලි සහ අනෙකුත් කෘෂිකාර්මික ඉඩම් අක්කර 862 ක් දක්වා වූ වතු 11 කින් කුඹුරු ඉඩම් වලින් සමන්විත වේ. ඒවා දිවයිනේ විවිධ ප්රදේශවල පිහිටා ඇති අතර තේ, රබර්, පොල් සහ කුඹුරු වලින් සමන්විත වේ. මහා භාරකරු වෙනුවෙන් මෙම වතු/ඉඩම් පරිපාලනය කරන වතු අංශය, පවතින සම්පත් උපයෝගී කරගනිමින් ඵලදායිතාව ඉහළ නැංවීමට සහ මෙම දේපළ කාර්යක්ෂමව කළමනාකරණය කිරීමට විවිධ සංවර්ධන වැඩසටහන් සැලසුම් කර ඇත.
මෙම අංශය විසින් තේ, රබර් සහ පොල් වතු සඳහා නැවත වගා වැඩසටහන් සකස් කර ඇත.ගම්මිරිස්, කුරුඳු සහ පළතුරු බෝග වැනි අනෙකුත් සුළු අපනයන භෝග වගා කිරීමේ ක්රියාවලිය හරහා භෝග ඒකාබද්ධ කිරීමේ ක්රියාවලියක ද නිරතව සිටිති.කාර්යක්ෂම කළමනාකරණ පද්ධති හරහා යහපත් සංස්කෘතික පැවැත්මක් සමග ඵලදායිතාව ඉහළ නැංවීමට අපි සහතික වෙමු.
වර්තමානය වන විට මෙම අංශය ඉදිරි වසර දහයක වැඩපිළිවෙළක් සකස් කරමින් පවතී. මෙහිදී තවදුරටත් ස්වභාවික භූමි ප්රදේශ සඳහා අත්යවශ්ය වන සියලු කෘෂිකාර්මික හා ප්රාග්ධන වියදම් තිරසාර විචල්ය බවට වර්ධනය කෙරේ.
බොහෝ කාරුණික පරිත්යාගශීලීන්ගේ සහාය ඇතිව, ශිෂ්යාධාර අධීක්ෂණය කිරීම සහ දායක මුදල් බෙදා හැරීම සාධාරණ හා නිවැරදි ආකාරයකින් සිදු කිරීම සහතික කිරීමේ වගකීම මෙම අංශය දරනු ලැබේ.
- ශිෂ්යත්ව ලබා දීමේදී, භාරකරු විසින් ලබා දී ඇති සියලුම උපදෙස් අනුගමනය කිරීමට අංශය වග බලා ගත යුතුය. දායකයා විසින් සෘජුවම දායක විය යුත්තේ කුමන අධ්යයන ආයතන වෙතද යන්න නිශ්චිතව දක්වා තිබේ නම්,ශිෂ්යාධාර අංශය එම අන්තිම කැමැත්ත අනුව ක්රියා කිරීමට සියලු පියවර ගත යුතු අතර ඒ අනුව එම ආයතනවලට ශිෂ්යත්ව ලබාදීමට සියලු කටයුතු සම්පාදනය කිරීම සිදු කළ යුතුය.
- භාරකරු ඔහුගේ/ඇයගේ දායකත්වය ලබා දිය යුතු ස්ථාන පිළිබඳව නිශ්චිත සඳහනක් නොකරන විට, ශිෂ්යාධාර අංශයේ සහාය ඇතිව එම සංචිත වෙනත් තැනකට වෙන් කිරීමට මහා භාරකරුට නිදහස තිබේ.
පසුකාලීනව සැකසුම් අවසන් වූ පසු ශිෂ්යාධාර අංශය ඕනෑම අධ්යාපනික පරිත්යාග කටයුත්තක් සඳහා එම පරිත්යාග භාවිත කරනු ඇත:
- මහා භාරකාර දෙපාර්තමේන්තුව විසින් නිකුත් කරන ලද ශිෂ්යාධාර ඉල්ලීම් පෝරමය ලබා ගැනීම.
- සම්පුර්ණ කරන ලද පෝරමයග්රාම නිලධාරි/ලේකම්/ප්රාදේශීය ලේකම් යන අයගෙන් නිර්දේශ ප්රකාශය සමඟ මහා භාරකාර කාර්යාලයට ඉදිරිපත් කිරීම.
- අයදුම්කරු ප්රකාශිත පාසලට යන බව සනාථ කරමින් අයදුම්කරු යන පාසලේ විදුහල්පති විසින් හෝ පාසල් රෙජිස්ට්රාර්වරයා විසින් ලියන ලද ලිපියක් ලබා දීම.
- අයදුම්කරුගේ අධ්යයන ප්රගති වාර්තාව ඉදිරිපත් කිරීම.
අවශ්ය සුදුසුකම්
- පරිත්යාග නිවැරදිව ලැබිය යුත්තේ කවුරුන්ද යන්න සම්බන්ධයෙන් පරිත්යාගශීලියා උපදෙස් ලබා දී ඇත්නම්, සඳහන් කළ කාණ්ඩවලට අයත් (ශිෂ්යත්ව අයදුම්කරුවන්) ශිෂ්යත්වයක් සඳහා සෘජුවම සුදුසුකම් ලබයි. ( කොන්දේසි අදාළ වේ).
- සාමාන්ය අයදුම්කරුවන්ගේ සංචිතයකින් අයදුම්කරුවෙකු තෝරා ගැනීමේදී, අන්ත දරිද්රතාවයෙන් පෙළෙන සහ දුෂ්කරතා හේතුවෙන් ශිෂ්යත්වයක් ඉල්ලා සිටින අය සඳහා පළමු තේරීම ලබා දෙනු ඇත.
ශිෂ්යාධාර අයදුම්පත
ශිෂ්යාධාර අයදුම්පත භාගත කර ගන්න හෝ කාර්යාලයෙන් ලබා ගන්න
සේවා:
මූල්ය ආධාර සැපයීම :
- විශේෂ වෛද්ය ශල්යකර්ම
- ආගමික කටයුතු
- වරප්රසාද නැති අයට පරිත්යාග කිරීම
ඉහත සේවාවන් ලබා ගැනීම සඳහා වඩාත් සුදුසු ක්රමවේද :
- ඉහත ලැයිස්තුගත කර ඇති ඕනෑම සේවාවක් ඉල්ලා සිටින විට, අයදුම්පත්රය කිරීමේ අභිමතාර්ථය සහ අරමුදල් ලැබීමෙන් පසු ඉටු කරන අරමුණු ප්රකාශිත හේතු සහ අභිමතාර්ථ භාරයේ අරමුණු සමඟ සෘජුව ගැලපේ නම්, මහා භාරකරු විසින් ඉල්ලා සිටින පරිත්යාග ලබා දෙනු ඇත.
- පොදු අවශ්යතා සඳහා පරිත්යාග ලබා ගැනීමට , වෙනත් සුදුසු ලියකියවිලි සමඟ පහත පෝරම ඉදිරිපත් කළ යුතුය:
වෛද්ය ආධාර
- පරිත්යාග ඉල්ලීම් පෝරමය ඉදිරිපත් කිරීමේදී ග්රාම නිලධාරීවරයා විසින් සහතික කර තිබිය යුතුය.
- දෙපාර්තමේන්තු අයදුම් පත්රය සම්පුර්ණ කර ග්රාම නිලධාරී හෝ ප්රාදේශීය ලේකම් වෙත ඉදිරිපත් කල යුතුය.
- සෞඛ්ය තත්ත්වයන් සහ එහි අසාධ්යබව බව තහවුරු කරමින් (වෛද්ය බලධාරීන් විසින්ම එම ලිපිය මහා භාරකාරවරයා වෙත යොමු කළ යුතුය) මගින් ලිපියක් සැපයිය යුතුය
- අයදුම්කරුගේ ජාතික හැඳුනුම්පතේ පිටපතක්. (රෝගියා වයස අවුරුදු 18 ට අඩු නම්භාරකරුගේ ජාතික හැඳුනුම්පත් පිටපත.)
- ඔහු/ඇය දැනටමත් ජනාධිපති අරමුදලින් අරමුදල් ලබා ගන්නේ නම් අයදුම්කරුට ලැබී ඇති නිල අනුමැතිය සහිත ලිපියේ පිටපතක්.
- පෞද්ගලික රෝහලක රුධිර පාරවිලයන ක්රියාවලියක් සිදු කර ගැනීම සඳහා මූල්ය ආධාර ඉල්ලා පරිත්යාග ඉල්ලීම ඉදිරිපත් කරන්නේ නම්, එම ක්රියා පටිපාටිය සිදු කිරීමට අදාළ සියලුම වෛද්ය බිල්පත් අයදුම්කරු විසින් ලබා දීය යුතුය.
අසරණ සරණ
- අසරණ සරණ ඉල්ලීම් පෝරමය ඉදිරිපත් කිරීමේදී ග්රාම නිලධාරීවරයා විසින් සහතික කල යුතුය.
- අයදුම්කරු විශේෂයෙන් වෛද්ය ආධාර ඉල්ලා සිටින්නේ නම් සියලුම වෛද්ය වාර්තා සහ රෝහල් බිල්පත් ලබා දීම සිදු කල යුතුය.
- අයදුම්කරු යැපෙන්නෙකුට (ළදරු හෝ වැඩිහිටියෙකුට) උපකාර කිරීමේ හේතූන් මත පරිත්යාග ඉල්ලා සිටින්නේ නම්, එම ඉල්ලීම ග්රාම නිලධාරීගේ සහතිකය සමඟ ඉදිරිපත් කිරීමට වග බලා ගත යුතුය. (මෙය සිදු කරනුයේ අයදුම් කිරීමට අයදුම්කරුගේ හේතු වලංගු බව තහවුරු කර ගැනීම සඳහාය).
ආගමික ආධාර පරිත්යාග
- රටේ ග්රාමීය ප්රදේශවල විහාරස්ථාන ගොඩනැගීමේ ප්රමුඛතාවය ලබා දීම.
- මූලික අවශ්යතා සපුරාලීමේදී දුෂ්කරතා ඇති විහාරස්ථාන, ආරාම ආදියට පරිත්යාග ලබා දීම.
සේවාවන්:
- ආගමික සුබසාධන අරමුණු සඳහා නිර්මාණය කර ඇති සියලුම භාර ආරක්ෂිතව කළමනාකරණය කිරීම සහ භාරකරු විසින් ලබා දී ඇති උපදෙස් යටතේ ප්රතිලාභීන්ට නියමිත වේලාවට ගෙවීම් සිදු කරන බවට සහතික වීම.
- සුරක්ෂිතව පවත්වාගෙන යන භාරයන් විසින් සපයනු ලබන මාර්ගෝපදේශ යටතේ ආයෝජන සිදු කිරීම.
- මහජන පරිත්යාග සඳහා දායක වන සියලුම භාරයන් ක්රියාවට නංවා ඇති බවටත්, එය ගෙවීමක් හෝ ආයෝජනයක් වුවහොත් , එම භාර යටතේ ඇති උපදෙස් නිවැරදිව ක්රියාත්මක වන බවට සහතික වීම.
ඩී.බී. ජයතිලක බූදලය සහ වතුයාය මහා භාරකාර පාර්ශවයේ සියලුම මෙහෙයුම් සඳහා කේන්ද්රීය ලක්ෂ්යය ලෙස භාවිතා කිරීමේ අපේක්ෂාවෙන් මහා භාරකරු වෙත කරන ලද විශේෂ පරිත්යාගයකි. අද දක්වාම අඛණ්ඩව පවත්වාගෙන යන සැලකිය යුතු කාර්යයක් කිරීමට මහා භාරකාර ද දෙපාර්තමේන්තුවට ඉඩ සලසන ස්ථානයකි.
විවිධ වර්ගවල මහජන පරිත්යාග ලබා ගැනීමට අවශ්ය අයදුම්පත් ආකෘති:
- පුණ්යාධාර ඉල්ලීම් පෝරමය
- ආගමික ආධාරඉල්ලීම් පෝරමය
- ශිෂ්යාධාර ඉල්ලීම් පෝරමය
- වෛද්ය ආධාර ඉල්ලීම් පෝරමය
ආධාර ඉල්ලීමට අවශ්ය සුදුසුකම්:
- විහාර ඉදිකිරීම සඳහා - සම්පත් හිඟකම සහ දරිද්රතාවය හේතුවෙන් සැලකිය යුතු අභියෝගවලට මුහුණ දෙන ග්රාමීය ප්රදේශවලට ප්රථමයෙන් සේවා සැපයීම..
- අසරණ සරණ සේවා සඳහා - දැඩි දරිද්රතාවයෙන් සහ වෙනත් ආර්ථික විපත්වලින් පීඩාවට පත් වූවන් සඳහා සේවා සැපයීම.
- ශිෂ්යාධාර සඳහා - අඩු ආදායම් ලාභී වැනි විවිධ දුෂ්කරතා නිසා උසස් අධ්යාපනයට යාමට නොහැකි සිසුන්ට ශිෂ්යත්ව ලබා දීම.
- ආගමික, පුණ්ය, වෛද්ය පරිත්යාග අරමුණු සඳහා ප්රතිලාභියා විසින් ලබා දෙන ලද භාරයන් පවත්වාගෙන යාම සහ සියලු උපදෙස් නිවැරදිව ක්රියාත්මක කිරීම සහතික කිරීම මෙම අංශයේ වගකීම වේ.
- විශේෂයෙන්ම භාරකාර මණ්ඩලයේ සහ මහා භාරකරුගේ අවධානයට සහ පාලනයට යටත්ව පවතින සියලුම භාර පුද්ගල භාර අංශය විසින් පවත්වාගෙන යයි.
- ප්රතිලාභීන්ට ගෙවීම් කිරීමට අදාළ නිලධාරීන්ගෙන් අනුමැතිය ලබා ගැනීම, ප්රාග්ධනයෙන් උපයන ධනය සහ ආදායම් ආයෝජන වෙන් කිරීම, විශේෂයෙන් සකසන ලද භාරයන් හෝ අන්තිම කැමති පත්ර යටතේ බාලවයස්කාර දරුවන්ගේ යහපැවැත්ම සොයා බැලීමට වගකීම මෙම අංශයේ වෙනත් වගකීම් වේ.
ඒ අනුව, මෑත අතීතයේ සිදු කරන ලද අදාළ සේවාවන් කිහිපයක් පහත දැක්වේ:
- උස්වත්තගේ දොන් බර්ට්රම් ද සිල්වාගේ බූදලය සහ දේපල
- බී ද සිල්වා මහතාගේ අවසන් කැමැත්ත අනුව දෙපාර්තමේන්තු ශාලාවේ දානමය පිංකමක් පවත්වන ලෙස විශේෂයෙන් ඉල්ලා ඇත.ඒ අනුව භික්ෂුන් වහන්සේලා 10 නමකට සහ උපාසක උපාසිකාවන් 25 දෙනෙකුට ආරාධනා කිරීමට සංවිධායකයින් වග කටයතු කිරීමත්. එම උත්සවය වාර්ෂික පදනමින් සිදු කෙරේ.
විමර්ශන අංශය මහා භාරකාර දෙපාර්තමේන්තුව යටතට ගැනෙන අතිශය තීරණාත්මක වගකීම් කිහිපයක් හසුරුවන අංශයකි. ඔවුන්ගේ ප්රධාන සේවාවන්ට ඇතුළත් වන්නේ:
- නව භාර ගිණුම් විවෘත කිරීම හෝ දෙපාර්තමේන්තුව විසින් දැනට පවත්වාගෙන යනු ලබන ගිණුම් සංශෝධනය කිරීම.
- අදාළ කැමැත්තට අනුව සියලු කරුණු සිදු කර ඇති බව සහතික කිරීම මෙන්ම අවසන් කිරීමෙන් පසු ආරක්ෂිතව පවත්වාගෙන යෑම.
- සම්මත තක්සේරු ක්රියාවලියට භාජනය කිරීම සඳහා අවසාන කැමති පත්ර සහ ප්රොබෙට් බලපත්ර අධිකරණයට ඉදිරිපත් කරන බව සහතික කිරීම, පරිවාස බලපත්රය ලබා ගැනීමේ ක්රියාවලිය අවසන් වූ පසු, පරීක්ෂකවරයා විසින් ප්රකාශ කරන ලද උපදෙස් අනුගමනය කරමින් අංශය එය ආරක්ෂිතව නඩත්තු කිරීම කරගෙන යනු ඇත.
- මහා භාරකාරවරයාගේ අනාගත සේවාවන් අවශ්ය වන ඕනෑම අධිකරණ නඩුවකට සහභාගී වීම.
- අධිකරණය විසින් භාර දෙන ලද නඩු සම්බන්ධයෙන් අද්මිනිස්ත්රාසි බලපත්රය ලැබීමෙන් පසු, අධිකරණයේ උපදෙස් සහ මගපෙන්වීම යටතේ අදාළ සියලු දේපළ සහ අනෙකුත් වත්කම් සුරක්ෂිතව කළමනාකරණය කිරීම විමර්ශන අංශයට පැවරේ.
- මහා භාරකරුගේ ආරක්ෂාව යටතට පත් කළ පසු සියලු වත්කම් හොඳින් තක්සේරු කර පසුව නඩත්තු කිරීම. කිසියම් දේපල ආරවුල් හෝ යම් ආකාරයක නීතිමය ගැටලුවක් බුදල් දේපල සම්බන්ධයෙන් තිබේ නම්, ගැටළු විසඳීමට අවශ්ය ක්රියාමාර්ග ගැනීම පිළිබඳව විමර්ශන දෙපාර්තමේන්තුව සොයා බැලිය යුතුය.
- මෙම අංශය බලවයස්කාර /මානසික හෝ ශාරීරික ආබාධිත පුද්ගලයකුගේ බුදල්වල වැඩ බලන කළමනාකරු ලෙස ද කටයුතු කිරීම සිදුකරන අතර බූදල් දේපළ භාර ගැනීමේ ක්රියාවලිය සම්පූර්ණ කිරීමට පෙර ඒවා නීතිමය ගැටලුවලට මුහුණ නොදෙන බවට අංශය මගින් තක්සේරු කර අදාළ අංශ වෙත පැවරීම සිදු කළ යුතුය.
- අන්තිම කැමති පත්ර සහ භාරවල වගකීම භාර ගැනීමට පෙර සියලුම නීතිමය ක්රියා පටිපාටි සම්පූර්ණ බව සහතික කිරීම.
විමර්ශන අංශයේ සේවා සදහා ආකෘති පත්ර:
- භාර අයදුම්පත්රය
- තොරතුරු ඉල්ලීම් පෝරමය (අවසන් කැමැත්ත සදහා )
පරිත්යාගශීලීන් ලෙස සුදුසුකම් ලබන්නේ කවුද?
මුල්ය මාර්ගයෙන් හෝ වෙනත් ආකාරවලින් පරිත්යාගයෙන් සහ පුණ්ය ක්රියාවන් තුළින් සමාජයේ අභිවෘද්ධිය ඉහළ නැංවීමට ශ්රී ලංකාවේ ප්රාදේශීය ප්රජාවන්ට යහපතක් කිරීමට කැමති අය සහ මහා භාරකරු හා සමාන පරිත්යාගශීලී පරමාදර්ශයන් බෙදා ගන්නා සියලුම දෙනා පරිත්යාගශීලීන් ලෙස පිළිගන්නෙමු.
විමර්ශන අංශය යටතේ සිදු කරන ලද සේවාවන් (2018 දක්වා):
- භාර විවෘත කිරීම සහ නඩත්තු කිරීමේ ක්රියාවලිය කාර්යක්ෂමව සිදු කිරීම.
- 1931-1987 අතර නිකුත් කරන ලද සියලුම අන්තිම කැමති පත්ර අවලංගු කර දමා තිබූ අතර, මෑතකාලීනව භාරය නැවත විවෘත කිරීම සඳහා සියලුම නීතිමය සැකසුම් සම්පූර්ණ කිරීමට මෙම අංශය නිසි ක්රියාමාර්ග ගනු ලැබීය.
- භාරයට සම්බන්ධ දේපල හඳුනා ගැනීම සහ දේපල කිසිදු ආකාරයක නීතිමය ගැටලුවකට මුහුණ දී නොමැති බව තක්සේරු කර තහවුරු කර ගැනීම අවසන් වූ පසු, දේපල සම්බන්ධයෙන් පවතින ගැටළු නිරාකරණය කර අවසානයේ මහා භාරකාරවරයාගේ කළමනාකරණය යටතේ දේපල සුරක්ෂිත කිරීමට පියවර ගැනීම.
- මහාභාරකාරවරයාට නීත්යානුකූලව පවරා ඇති වතු සහ බූදල් නීති විරෝධී ලෙස අල්ලාගෙන සිටින අයට එරෙහිව නීතිමය පියවර ගැනීම.
- දේපල අත්පත් කර ගැනීම සඳහා රජයෙන් වන්දි ලබා ගැනීමට පියවර ගන්නා බවට සහතික වීම.
- මහා භාරකරුගේ සෘජු මැදිහත්වීම අවශ්ය වන සියලුම විභාග වෙමින් පවතින නඩු සඳහා සහභාගී වීමට සහ එම විභාග වෙමින් පවතින නඩු අවසන් කිරීමට සහාය වීමට පියවර ගැනීම.
- දෙපාර්තමේන්තුව විසින් ගිවිසුම් සඳහා ගාස්තුවක් ලබා ගන්නා බව සහතික කර ගැනීම සහ අංශය විශ්වාස කරන බව සහතික කිරීම සඳහා, අදාළ පරිත්යාගශීලීන් විසින් ලබා දී ඇති උපදෙස් අංශය විසින් අනුගමනය කරන බවට වග බලා ගනිමින් විශේෂ අවධානය යොමු කිරීම.
- රාජ්ය දේපළ හඳුනා ගැනීම සහ මහා භාරකරු විසින් පවරා ගන්නා ලද දේපළ සැකසීමට අවශ්ය පියවර ගැනීම.
මෙම අංශය ප්රධාන වශයෙන් මහා භාරකාර දෙපාර්තමේන්තුවේ කාර්ය ව්යුහය කළමනාකරණය කිරීම සහ නඩත්තු කිරීම මෙන්ම නියෝජ්ය මහා භාරකාර නිලධාරීන්ගෙන් එක් අයෙකුගේ සුපරික්ෂාකාරී මගපෙන්වීම සහ අධීක්ෂණය යටතේ සෑම අංශයකටම කාර්යයන් පැවරීම සඳහා වගකිව යුතුයි.
මෙම අංශය පහත කාර්යයන් අධීක්ෂණය කරමින් අනෙකුත් සෑම අංශයකම කාර්ය භාරයන් අධීක්ෂණය කරනු ලබයි.
- මහා භාරකරු විසින් කළමනාකරණය කරනු ලබන සියලුම වාර්තා සහ ලිපිගොනු අඛණ්ඩව නඩත්තු කිරීම.
- සියලුම වාර්තා පද්ධති නඩත්තු කිරීම සඳහා කාලය සහ මිනිස් ශ්රමය උපරිම ලෙස භාවිතා කිරීම.
- මුළු දෙපාර්තමේන්තුවේම තැපැල් කටයුතු නිසි පරිදි ක්රියාත්මක වන බවට සහතික වීම.
- සියලුම දෙපාර්තමේන්තු ආරක්ෂක කටයුතු, පිරිසිදු කිරීමේ කටයුතු සහ විදුලි සංදේශ කටයුතු මනා ලෙස පවත්වාගෙන යාම.
- සියලුම උපයෝගිතා බිල්පත් ගෙවීම් නියමිත වේලාවට සිදු කිරීම.
- ප්රසම්පාදන මිලදී ගැනීම.
මහා භාරකාර දෙපාර්තමේන්තුවේ සියලුම මූල්ය කටයුතු පවත්වාගෙන යාමේ සහ කළමනාකරණය කිරීමේ කාර්යභාරය ගිණුම් අංශය සතුවේ. පහත ලැයිස්තුගත කර ඇති සියලුම කාර්යයන් සෑම විටම නිවැරදිව කළමනාකරණය කිරීම සහතික කිරීම මෙම අංශයට අයත් වේ.
- දෙපාර්තමේන්තුවේ අයවැය ප්රතිපාදනවලින් වෙන් කෙරෙන සියලුම ප්රතිපාදන (භාණ්ඩාගාරය) කළමනාකරණය කිරීම.
- සියලුම භාර සහ දේපල අරමුදල් කළමනාකරණය.
- සියලුම විහාර සහ විදේශ වන්දි කටයුතු කළමනාකරණය.
- මහා භාරකාර දෙපාර්තමේන්තුව විසින් පවත්වාගෙන යනු ලබන සියලුම ආයෝජන කටයුතු ක්රියාත්මක වන බවට සහතික වීම.
- සියලුම රාජ්ය වත්කම් පාලනය කිරීම.
- මහා භාරකාර දෙපාර්තමේන්තුව විසින් සපයනු ලබන සේවාවන් සඳහා රජයට ලැබෙන සියලුම ගාස්තු නිසි පරිදි දෙපාර්තමේන්තු භාණ්ඩාගාරය වෙත පැවරීම සහතික කිරීම.